dimecres, 11 de febrer del 2015

FESTA MAJOR D'HIVERN

Capelleta a la baixada de Santa Eulàlia

Les Festes de Santa Eulàlia, copatrona de Barcelona, són per a mi unes festes plenes d'encant, sobretot perquè realcen la importància del barri vell i serveixen per mostrar un cop més la riquesa cultural i tradicional. que tenim. Enmig dels dies més freds de l'hivern, aquesta festa serveix per animar els cors una mica encongits dels ciutadans.

Timbalers infantils de Sant Josep Oriol

Aquest any s'han organitzat tot un seguit de celebracions, començant per la passejada dels gegantons infantils i escoles de Barcelona, i continuant per correfocs, danses, balls de bastons, il·luminacions especials, puntaires al carrer, esbarts, sardanes, desfilada de gegants, castellers i molts altres actes populars que han fet sortir la gent al carrer i han alegrat petits i grans.

Penó de Santa Eulàlia a l'Ajuntament


Gegants arrenglerats a la plaça de Sant Jaume.
En primer terme els gegants del Pi
Va ser emotiva i simbòlica, la donació a l'Ajuntament de Barcelona del penó de Santa Eulàlia, reproduïda fidelment. Aquesta bandera o penó, serà penjada solemnement al balcó central de l'Ajuntament el dia de Santa Eulàlia, el 12 de febrer. També va ser molt lluïda, la gran desfilada dels gegants de la ciutat, el matí de diumenge. Feia goig veure'ls tots mudats i arrenglerats envoltant la plaça de Sant Jaume.




La gegantona Laia, graciosa creació de la il·lustradora catalana Carme Solé Vendrell, va precedir la desfilada i ens va obsequiar amb una ballada especial.






A la nit vam poder fruir de molts espais significatius del barri antic, il·luminats amb creatives composicions. Em van agradar molt els jocs de llum a la Plaça del Rei i els de la façana de l'Ajuntament.  Espectaculars!!

Llums a la façana de l'Ajuntament


Llums a la plaça del Rei




També n´hi havia a  l'Ateneu, al Palau Moja, al pla de la Catedral, al Tinell, a l'Arxiu de la Corona d'Aragó, a la casa de l'Ardiaca i a d'altres llocs emblemàtics. Tots ells especialment creats per tècnics en disseny d'il·luminació.
A la tradició s'hi han afegit innovacions d'última hora que vénen a actualitzar una mica la festa i li donen més vistositat.





Tots aquests dies i especialment el dia 12, festivitat de la Santa, és costum visitar la cripta on està enterrada, a la Catedral de Barcelona.
No hi ha dubte que Barcelona sent gran respecte i veneració per tot el que està relacionat amb la nostra història i la nostra tradició.

Cripta de Santa Eulàlia a la Catedral
Seguim amb la lectura de Joana E. que cada cop es fa més interessant. La Joana viu uns moments molt intensos reclosa a Son Galiana. Dalt de les golfes es desprén de tot el que la manté ofegada i es lliure als somnis que la fan feliç. A través d'ella provem d'assajar noves estratègies i maneres diverses de tractar el fet literari.

VAIG VEURE...

Vaig veure ocells i ovelles,
Vaig veure conreus i horts,
Vaig veure infants que jugaven,
vaig veure jardins i flors.

Vaig veure torrents de pluja,
Vaig veure núvols de foc,
Vaig veure cantar la lluna,
Vaig veure somriure el sol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada